Ultrabook دختر بد شانس اینتل
NET-IT نت آی تی
اخبار فناوری نت بوک سخت افزار تبلت موبایل بازی

Ultrabook دختر بد شانس اینتل

 

ultrabook

بعید است این روزها نام Ultrabook به گوش شما نخورده باشد. اکثر ما میدانیم اولترا بوک ها یک نسل از لپ تاپ ها هستند. از خصوصیات قابل ذکر آنها می توان به این موارد اشاره داشت که آنها باریک، سبک وزن، با مصرف برق کمتر و معمولاً قیمت کمتر از 1000 دلار و …

 

اولین بار در نمایشگاه IFA 2011 توسط ایسر، توشیبا و لنوو پیرو استاندارد اینتل برای اولترا بوک بودن یک لپ تاپ محصولاتی رونمایی شد. کم کم شاهد آن هستیم که تک تک تولید کنندگان کنونی لپ تاپ‌ها حداقل یک مدل اولترابوک ارائه می‌کنند تا از قافله عقب نمانند.

اما این دختر بدشانس اینتل هنوز پا به میدان نگذاشته شاهد وارد میدان شدن لپ تاپ هایی است که گاه هیچ یک از خصوصیات یک Ultrabook را ندارند اما با نام اولترا بوک عرضه و به فروش می رسند.

ultrabook

این امر تا آنجا پیش رفته است که برخی محافل حتی دیگر این نام را یک استاندارد خاص ندانسته و فقط آن را یک شرح برای باریک و سبک بودن نوت بوک می دانند. در حالی که بهره گیری از حافظه SSD جهت ذخیره اطلاعات به جای HDD، مصرف کمتر انرژی و ساعت کاری بیشتر و البته داشتن قیمت کمتر از 1000 دلار از مهمترین معیارها برای قرار گرفتن یک لپ تاپ در این فهرست است. شاید علتش بازگردد به بحث لفت و معناش. Ultra یعنی ماوارا، و خوب شاید از نظر این تولید کنندگان چیزهایی که از نگاه اینتل ماورا نیستند، ماورایی بیایند!

اما در این جریانات استاندارد اینتل به شکل غیر منصفانه ای مورد سو استفاده قرار گرفته است و هر شرکت یک برداشت از این عنوان کرده و محصولی با عنوان اولترا بوک عرض می کند.

ultrabook

در ایتلاگ یک بخش ایجاد خواهد شد که در آن به معرفی جدیدترین اولترا بوک ها و بررسی آنها خواهیم پرداخت، تا به این ترتیب از این دخترک مظلوم حمایت کرده باشیم.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : شنبه 16 دی 1391برچسب:دختر بد شانس اینتل,
ارسال توسط سعید مهدوی